La Semana Naranja

12.01.2011 Auteur: TRANSFER Latin Business Consultancy gebaseerd op Nederlandse Ambassade

Van 25 t/m 30 april 2011 vindt de "Semana Naranja" plaats, oftewel de "Oranje Week". Een week vol evenementen op het gebied van duurzaamheid en innovatie met een feestelijk slot op Koninginnedag.

Klein land, sterke partner
Nederland is een innovatief land dat uitblinkt in het vinden van duurzame oplossingen voor hedendaagse problemen. De Nederlandse Ambassade ziet voor zichzelf een actieve rol weggelegd in het stimuleren en faciliteren van samenwerkingsmogelijkheden tussen Spaanse en Nederlandse partners. Vanuit die gedachte organiseert de ambassade in samenwerking met diverse Spaanse en Nederlandse partners van 25 tot en met 30 april een reeks evenementen om het Spaanse bedrijfsleven, professionals en publiek kennis te laten maken met de Nederlandse visie, expertise en verdiensten op het terrein van duurzaamheid en innovatie. Thema's tijdens de Semana Naranja zijn: energie, landbouw en voedsel, water, architectuur, ontwerp en mobiliteit. De Semana Naranja wordt op 30 april feestelijk afgesloten met de jaarlijkse fietstocht door Madrid en een vrijmarkt ter gelegenheid van Koninginnedag op Plaza del Carmen in het centrum van Madrid.

Doelgroepen
Bij een aantal activiteiten brengt de ambassade het thema duurzaamheid onder de aandacht van een breed publiek: de fietstocht, de vrijmarkt, activiteiten in openbare ruimten zoals de boomplantdag, de bloemenactie en de workshop Repair. Daarnaast is er een aantal evenementen waarbij we ons richten op een specifieke doelgroep: vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven en de landbouw, architecten, vormgevers en urban planners en studenten.

Seminars bedrijfsleven
Informatie over de verschillende seminars die plaatsvinden tijdens de Semana Naranja en gericht zijn op het bedrijfsleven, kunt u hier raadplegen.